مرکز تخصصی فروش انواع راهبندهای خودرویی و نفرو

تولید,فروش و نصب انواع راهبند در سراسر کشور

مرکز تخصصی فروش انواع راهبندهای خودرویی و نفرو

تولید,فروش و نصب انواع راهبند در سراسر کشور

شرکت حافظان حریم سپاهان بزرگترین تولیدکننده داخلی انواع سیستم های کنترل تردد نظیر راهبندهای الکترومکانیکی و هیدرولیکی و همچنین سیستم های بایومتریک (نظیر سیستم های تشخیص اثر انگشت و سیستم های تشخیص چهره) و انواع سیستم های پارکینگ های هوشمند و سیستم های کنترل نگهبانی آماده خدمت دهی به تمامی هم میهنان عزیز کشور در تمامی نقاط می باشد.

تفاوت راهبند هیدرولیکی و الکترومکانیکی

سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۵۶ ب.ظ | ojan gate | ۰ نظر

هدف از نصب راهبند اتوماتیک میله ای ممانعت از ورود خودروهای غیرمجاز و کنترل تردد وسایل نقلیه می باشد.

بخش های اصلی راهبند اتوماتیک میله ای عبارتند از : میله متحرک , سیستم محرک (شامل مجموعه موتور و فنر), مدار فرمان و بدنه راهبند (شاسی).

میله متحرک راهبندها عموما از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود تا علاوه بر تامین استحکام مورد نیاز , وزن کمی داشته باشد.مدار فرمان راهبند وظیفه کنترل عملکرد سیستم محرک را برعهده داشته و بر اساس اطلاعات دریافتی از سنسورهای ایمنی و مطابق با نوع برنامه تنظیم شده , بالا و پایین رفتن میله را کنترل می کند. بدنه یا شاسی راهبند عموما از جنس استیل رنگ شده ساخته می شود. 

مجموعه مدار فرمان , سیستم محرک و ارم بندی انتقال نیرو به میله راهبند در آن قرار داده می شود.

سیستم محرک راهبند از مجموعه فنر و موتور تامین نیروی محرک برای بالا و پایین آوردن میله راهبند تشکیل شده است. هدف از به کارگیری فنر, جبران وزن میله راهبند و کاهش نیر.ی لازم برای به حرکت در آوردن آن می بااشد. در صورت وجود فنر , موتور کوچکتری در راهبندها استفاده شده و میزان استهلاک مکانیکی کاهش می یابد. 

موتور تامین نیرو در راهبندها به دو گروه هیدرولیکی و الکترومکانیک تقسیم می شود که در ادامه در خصوص ویژگی های هر یک توضیح داده خواهد شد.

راهبند الکترومکانیک :

راهبند های الکترومکانیک دارای یک موتور الکتریکی می باشد. نیروی خروجی شفت موتور وارد یک جعبه دنده (گیربکس) می شود تا از طریق آن نسبت قدرت و سرعت شفت متحرک تنظیم شود. مرکز دوران میله راهبند دارای یک سوراخ دنده دار بوده که بروی شفت خروجی جعبه دنده متصل می شود. از این طریق زنجیره انتقال قدرت کامل شده و نیروی محرکه موتور به میله راهبند منتقل می شود. بخش های اصلی راهبند الکترومکانیک به شرح ذیل معرفی شده است :

۱) میله راهبند

۲) استاپ مکانیکی

۳) میله اتصال فنر

۴) لیمیت سوییچ ها

۵) بادامک تنظیم محدوده حرکت میله راهبند

۶) خلاص کن دستی

۷) مجموعه موتور الکتریکی و جعبه دنده

۸) پلیت اتصال فنر به اهرم

۹) فنر تعادل

۱۰) مدار فرمان الکترونیک

۱۱) پیچ تنظیم قدرت فنر

۱۲) پیچ اتصال سیم ارت

۱۳) بیس پلیت

۱۴) پیچ رول بولت

۱۵) درب راهبند

۱۶) بدنه راهبند

 

ولتاژ تغذیه موتور در راهبند الکترومکانیک ۲۲۰ ولت متناوب و یا ۲۴ ولت مستقیم می باشد. مزیت موتور ۲۲۰ ولت تولید نیروی بیشتر می باشد و برای میله های سنگین تر مورد استفاده قرار می گیرد ولی در مقابل موتور ۲۴ ولت برای محل های پر تردد مناسب تر بوده و امکان استفاده از باطری در هنگام قطع برق برای آنها وجود دارد. 

 

راهبند هیدرولیکی :

نوع دیگر راهبندها که دارای سیستم محرک الکتروهیدرولیک می باشد به اختصار با نام راهبند هیدرولیکی شناخته می شود. سیستم محرک در این راهبندها شامل یک موتور الکتریکی , پکپ روغن , محفظه روغن و سیلندر هیدرولیک می باشد. با روشن شدن موتور , پمپ روغن به حرکت در آمده و روغن را با فشار بالا از مخزن تخلیه و وارد سیلندر هیدرولیک می نماید.

با ورود و خروج روغن در سیلندر هیدرولیک , پیستون درون آن به سمت بالا و پایین حرکت می کند. انتهای آزاد پیستون به کمک اهرم بندی به شفت خروجی متصل می گردد. بدین ترتیب حرکت پیستون درون سیلندر هیدرولیک به میله راهبند اتوماتیک منتقل شده و نیروی لازم جهت حرکت آنرا فراهم می کند.

بخش های تشکیل دهنده راهبند هیدرولیکی :

۱) چراغ فلاشر روی بدنه

۲) مدار فرمان الکترونیک

۳) دریچه اضافه کردن روغن

۴) پیچ تخلیه هوای سیلندر راست

۵) واحد هیدرولیک (موتور الکتریکی , پمپ هیدرولیک , مخزن روغن)

۶) سیلندر هیدرولیک سمت راست

۷) پره های خنک کننده پمپ هیدرولیک

۸) شلنگ هیدرولیک اتصال پمپ به سیلندر راست

۹) خلاص کن دستی

۱۰) سیلندر هیدرولیک سمت چپ

۱۱) پیچ تخلیه هوای سمت چپ

۱۲) محفظه راهبند (کاور)

۱۳) انکودر

۱۴) جعبه اتصال برق ورودی

۱۵) منبع تغذیه

 

راهبندهای هیدرولیکی به علت استهلاک مکانیکی کمتر نسب به راهبندهای الکترومکانیکی, برای محل های پر تردد مناسب تر می باشند. راه بند های هیدرولیک را بر اساس ولتاز تغذیه موتور می توان به دو گروه ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت تقسیم نمود.

مزیت عمده مدل ۲۴ ولت قابلیت افزودن باطری پشتیبان برای استفاده از راهبند در هنگام قطع برق می باشد. از طرف دیگر تجهیزات ایمنی نظیر انکودر که برای جلوگیری از برخورد میله راهبند با وسایل نقلیه به کار می رود تنها در راهبندهای ۲۴ ولت قابل استفاده می باشد.

در حال حاضر راهبندهای هیدرولیکی و الکترومکانیک با سرعت های حرکتی متفاوت (0/8 ثانیه تا 6 ثانیه) و با طول میله های متنوع از ۲/۳ تا ۸/۳ متر ساخته می شود.در هنگام انتخاب مدل راهبند باید به مواردی از قبیل میزان تردد, عرض گذرگاه و لزوم یا عدم لزوم برخورداری از باطری پشتیبان توجه نمود و بر اساس این موارد و با مشاوره با کارشناسان حوزه راهبند مدل مناسب را انتخاب نمود.

 

 

شماره تماس جهت مشاوره انتخاب نوع راهبند : ۰۹۱۳۰۵۲۰۹۵۵

 

برای مشاهده تمامی محصولات ما و نمونه پروژه ها روی لینک زیر کلیک نمایید :

https://hhssoc.com

 

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی